phone-icon

Dlaczego firmy inwestują w zaawansowane systemy klasy CRM?

Opublikowano:

Biznes


Coraz więcej firm szuka nowoczesnego, inteligentnego oprogramowania, które usprawni ich pracę i pozwoli na zacieśnianie relacji z klientami. Wiedzą, że aby odnieść sukces muszą iść z duchem czasu, dlatego decydują się na wdrożenie zaawansowanych systemów CRM, które ułatwiają realizację strategii i celów biznesowych. Dlaczego to robią i jakie korzyści daje firmom implementacja tego rodzaju narzędzi?

1. Elastyczność

Na rynku usług informatycznych istnieje wiele systemów CRM, jednak tylko niektóre z nich pozwalają na pełną personalizację narzędzia i dostosowanie jego funkcjonalności do potrzeb firmy. Modułowa budowa i możliwość wyboru tylko tych narzędzi, które są Ci naprawdę potrzebne to olbrzymia zaleta zaawansowanych systemów CRM. Dzięki temu płacisz wyłącznie za to, czego naprawdę potrzebujesz i upraszczasz swoim pracownikom przyzwyczajenie się do nowego narzędzia, usuwając z niego te funkcje, które nie są im potrzebne. Dobry system CRM dopasowuje się do tego, co już jest, a nie wymusza rewolucji w dotychczasowym sposobie funkcjonowania firmy.

2. Funkcjonalność

Wielu przedsiębiorców wzbrania się przed wdrożeniem nowego rozwiązania z zakresu CRM, ponieważ obawia się, że przejście na nowy system będzie czasochłonne i niekompatybilne z narzędziami, których pracownicy używali do tej pory. Obawy te są zrozumiałe, jednak często nieuzasadnione. Firmy, które zdecydowały się na wdrożenie zaawansowanego systemu klasy CRM pomimo obaw, często są mile zaskoczone. Zaawansowane, uszyte na miarę narzędzia tego typu umożliwiają integrację z własnymi systemami firmy, dzięki czemu podnosi się poziom przepływu informacji, a firmy odnoszą podwójną korzyść z synergii danych w środowisku rozproszonym.

3. Intuicyjność

Paradoksalnie, zaawansowane systemy CRM wyróżniają się na tle tych prostych dzięki zrównoważonej i intuicyjnej obsłudze. Pomimo że tego rodzaju systemy są bardzo rozbudowane i mają wiele modułów, ich twórcy tworzą funkcjonalności, które ułatwiają ich obsługę, wykorzystując mechanizmy oraz integrując się z programami użytku codziennego takimi jak narzędzia biurowe, kalendarze czy aplikacje pocztowe. Opanowując jeden moduł bardzo łatwo można poruszać się po kolejnych obszarach. Dzięki temu przejście na nowy system nie wymaga intensywnych szkoleń i zaawansowanego uczenia się obsługi narzędzia.

4. Cały szereg wymiernych korzyści

Odpowiedź na pytanie „Dlaczego firmy inwestują w bardziej zaawansowane systemy klasy CRM?” jest tak naprawdę bardzo prosta. Robią to, ponieważ chcą się rozwijać i mają świadomość tego, że korzystanie z nowoczesnych narzędzi może przynieść wiele korzyści. Wśród najważniejszych z nich można wymienić:

● lepsze zarządzanie czasem i zasobami ludzkimi,
● eliminacja nadmiarowych i bezproduktywnych działań handlowych,
● zacieśnienie i budowanie nowych relacji z klientami,
● zwiększenie wydajności pracy w dziale sprzedażowym i nie tylko,
● analiza i raportowanie aktualnych wyników sprzedażowych oraz prognoz.

Dobry system CRM potrafi w zauważalny sposób usprawnić pracę wszystkich departamentów przedsiębiorstwa, nie wywracając ich codzienności do góry nogami. Umożliwia lepsze zrozumienie potrzeb klienta, usprawnienie kontaktu z nim, a przez to ułatwia zwiększenie sprzedaży. To właśnie troska o rozwój firmy i jej pozycję na rynku motywują przedsiębiorców do implementacji nowoczesnych rozwiązań klasy CRM.

Jak zorganizować sobie mobilne biuro w czasie podróży służbowej? 4 praktyczne wskazówki
5 rzeczy, które wpłyną pozytywnie na produktywność kadry zarządzającej